Четвер, 25.04.2024, 11:04
ДПІ у Носівському районі
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Форма входу
Державні органи










Головна » 2010 » Березень » 12 » Ще раз про електронну звітність
13:53
Ще раз про електронну звітність
Вже більше 3 років в Державній податковій службі діє система подання звітності в електронному вигляді. За цей час в ДПІ цією системою скористалось майже половина платників податків.
 
 За цей період відбулися певні зміни, удосконалення механізму системи. Державною податковою адміністрацією України розроблено програмне забезпечення «Податкова звітність» для набору звітності в електронному вигляді, яке безкоштовно можна отримати в податкових органах або на їх сайтах. Програмне забезпечення постійно оновлюється та удосконалюється відповідно до побажань платників.
 
 Крім програмного забезпечення, розробленого ДПА України на сьогодні існує ряд інших програмних засобів, які дають змогу набирати звітність в електронному вигляді. Це програмний комплекс «Бест-Звіт плюс», програмні засоби автоматизації бухгалтерського обліку. Тобто кожен платник може скористатись найбільш зручним для нього способом формування та передачі електронних звітів.
 
 З 1 січня 2009 року подання та приймання звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку здійснюється лише з використанням ключів електронного цифрового підпису посадових осіб та печатки.
 
 Це зроблено у відповідності до Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис».
 
 З запровадженням ключів електронного цифрового підпису платники податків та взагалі громадяни можуть подавати звітність не лише до органів ДПС, а й до інших державних органів, в яких запроваджена така система. А також використовувати її для взаємного електронного документообігу без використання паперових документів.
 
 Адже документ, підписаний та зашифрований відповідно до цих законів за своїм статусом прирівнюється до оригіналу. Тобто немає потреби надавати паперовий варіант звіту.
 
 З цього року вже запроваджено подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку через Центр Обробки Електронної Звітності. Іншими словами, на рівні ДПА України створено централізований пункт прийому звітності від усіх платників України, як це зроблено зокрема в Пенсійному фонді. Саме на рівні ДПА України буде здійснюватись прийом та реєстрація звітності з надсиланням платнику відповідних квитанцій – квитанції про доставку та квитанції про обробку звіту.
 
Запровадження єдиного Центру Обробки Електронної Звітності дало змогу повністю автоматизувати її приймання, зменшити навантаження на органи ДПС районного рівня і таким чином збільшити швидкість обробки та надсилання квитанцій-відповідей платнику.
 
Що потрібно зробити платнику для того, щоб скористатись системою подання звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку та позбавити себе необхідності відвідування органів державної податкової служби?
 
 Насамперед, треба отримати в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів ключі електронного цифрового підпису (ЕЦП) посадових осіб та печатки (за наявності).

Більшості підприємств потрібно застосувати три ЕЦП: керівника, головного бухгалтера та печатки. Підприємствам, які працюють без головного бухгалтера, достатньо мати лише два ЕЦП, а приватним підприємцям, що не мають печатки – один ЕЦП.
 
Вартість одного ЕЦП з терміном дії 2 роки – від 50 грн.
 
Наступним кроком має бути укладання Договору між платником та податковою інспекцією про визнання електронних документів. Для цього треба отримати та заповнити 2 екземпляри договору та надати до органу ДПС разом з сертифікатами відкритих ключів.
 
 Предметом Договору є визнання податкових документів, поданих Платником податків в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку або на електронних носіях, як оригіналу. В договорі обумовлюються права, обов’язки, відповідальність сторін, а також порядок вирішення спірних питань.
 
Термін дії такого договору - до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо Платник податків подає до органу ДПС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.
 
 По-третє, необхідно встановити програмне забезпечення, що надає ДПА України , або скористатись наявним програмним забезпеченням БЕСТ-ЗВІТ ПЛЮС чи програмами автоматизації бухгалтерського обліку, за допомогою якого формуватимуться електронні звіти у відповідному форматі (XML). Такі можливості є зокрема в програмі 1С-бухгалтерія.
Переглядів: 524 | Додав: SirKo | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Березень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Корисні посилання





















Операція бюджет





Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz